Ve středu 7.5.2025 jsme na naší škole poprvé uskutečnili bylinkový projektový den.
Den byl zaměřený na poznávání bylinek, jejich pěstování, sběr a následné využití. Zúčastnily se ho děti všech tříd. Speciální třídy a MŠ se pomocí čerstvých bylinek přiblížily zrakem, čichem a chutí do bylinkové říše. Následně při procházce lepily děti nasbírané květy a bylinky na výkres do připravených nádob. Třídy 1. stupně si vyzkoušely tvoření bylinkové soli. Seznámily se s druhy soli, jejich původem a odlišnostmi. Očichaly si éterické oleje a sušené bylinky a pak jsme společně vytvořili bylinkovou sůl do koupele, kterou si jako pozornost odnesly děti domů. Pomocí čerstvých bylinek a informačních kartiček se žáci učili o nejznámějších bylinkách a jejich využití. Shlédnutím videí se dozvěděli, kdy je nejlepší, kterou bylinku sbírat, co se z ní sbírá a k čemu se používá. Poté si na školním hřišti prošli naučnou bylinkovou stezku. Žáci 2. stupně se napřed dozvěděli vše o bylinkách, vyplnili si pracovní listy, prošli naučnou bylinkovou stezku a zamířili do školní kuchyňky. Tam ochutnali bylinkové sušenky, 3 druhy čajů-kopřivový, lipový a šípkový, co nám udělali a krásně nachystali žáci SŠ. Po ochutnávce se dozvěděli o výrobě mýdla a každý si vyrobil své bylinkové mýdlo. Den se velmi vydařil, provoněl celou školu. Děti byly nadšené, užili jsme si to i my, učitelé. Po založení bylinkové zahrádky na školním pozemku, co nás v blízké době čeká, bude materiálu ke tvoření hodně. Už teď víme, že tvoření z bylinek budeme opakovat…
Mgr. Petra Horáková