Dle platné legislativy vzděláváme děti a žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (§16 odst. 9 školského zákona), kteří k naplnění svých vzdělávacích možností potřebují podpůrná opatření. Nejčastěji jde o žáky s mentálním postižením, postižením více vadami, či žáky s PAS.
Naše škola nabízí i vzdělávání žáků bez mentálního postižení. Týká se zejména těch žáků, kteří opakovaně výukově selhávají na „běžné“ základní škole. Žáci, u nichž ani individuální zvýšená péče ze strany rodiny a školy dlouhodobě nevede k požadovanému zlepšení studijních výsledků. Těmto žákům proto nabízíme možnost vzdělávání ve speciálních třídách určených žákům s poruchami chování či poruchami učení. Vzdělávání žáků vychází z jejich individuálních potřeb, plně respektuje žákovo pracovní tempo, úroveň pozornosti či např. potřeby delšího zácviku. Žáci jsou vzděláváni podle školního vzdělávacího programu, který je vytvořen dle RVP pro základní školy. V případě doporučení školského poradenského zařízení může škola vytvořit pro žáka individuální vzdělávací plán, který zohlední jeho možnosti a individuální schopnosti ve vzdělávacím procesu.
Výhodou integrace dlouhodobě výukově selhávajících žáků je snížení celkového stresu - zátěže žáka, ale i rodičů, kteří se podílejí na domácí přípravě na vyučování a následně tak zlepšení soustředění, práceschopnosti a celkového výkonu žáka.
Podmínkou přijetí takového žáka do naší školy je doporučení školského poradenského zařízení – zpravidla Pedagogicko-psychologické poradny nebo Speciálně pedagogického centra. U žáků se závažnými poruchami chování je nezbytné vyšetření u dětského psychiatra.
Naše škola, která má dlouholetou odbornou zkušenost se vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, je zárukou vysoké kvality vzdělávání i proto, že:
- ve škole pracuje odborný tým pedagogů (speciálních pedagogů)
- celkový počet žáků ve třídách ZŠ je 6 - 14 žáků. Tím je zajištěn individuální přístup ve výuce a co nejoptimálnější podmínky pro osobnostní rozvoj dítěte.
Na základě doporučení školského poradenského pracoviště je u nás samozřejmostí úprava organizace, obsahu, forem a metod vzdělávání, používání kompenzačních pomůcek, vzdělávání podle individuálního vzdělávacího plánu a využívání asistentů pedagoga v každé třídě.
Zařadit dítě a žáka do naší školy může ředitel školy pouze na základě žádosti zákonného zástupce žáka a doporučení školského poradenského pracoviště, které vydá doporučení ke vzdělávání pouze tehdy, je-li to v nejlepším zájmu dítěte.
POKUD MÁTE DOMA DÍTĚ, KTERÉ JE VE ŠKOLE NESOUSTŘEDĚNÉ A NEKLIDNÉ (má ADD - poruchu pozornosti nebo ADHD - hyperaktivitu s poruchou pozornosti) NEBO MÁ JINÉ ZDRAVOTNÍ ZNEVÝHODNĚNÍ, PRO KTERÉ JE PRO NĚJ OBTÍŽNĚ ZVLÁDNOUT BĚŽNOU ZÁKLADNÍ ŠKOLU nebojte se nás navštívit a seznámit se s prostředím, kde máme dlouholeté zkušenosti s výchovou a vzděláváním těchto žáků.
Naše škola je otevřená široké veřejnosti a můžete nás navštívit kdykoliv po telefonické domluvě s vedením školy : tel. 733 171 806, 607 052 355.
Mgr. Zemánek Kamil, ředitel školy